Diana Niepce – Anda, Diana
Umjetničko vodstvo / Art direction: Diana Niepce (Portugal)
Izvedba / Performance: Bartosz Ostrowski, Diana Niepce, Joãozinho da Costa
Dramaturška podrška / Dramaturgy Assistance: Rui Catalão
Tehnička direkcija / Technical direction: Saša Fistrić i José Sousa
Zvuk / Sound design: Gonçalo Alegria
Kostimi / Costumes: Silvana Ivaldi
Produkcija / Production: Produção d’Fusão
Koprodukcija / Co-production: TBA – Teatro do Bairro Alto, O Espaço do Tempo.
Fotografija / Photography: Alípio Padilha
„Anda, Diana“ (Walk, Diana) autorska je predstava portugalske plesačice, akrobatkinje, koreografkinje i spisateljice Diane Niepce. Okosnica rada Diane Niepce upravo je osobno i recentno iskustvo izvođačice s tjelesnim invaliditetom. Naime, 2014. prilikom treninga na trapezu i nezgodnog pada Niepce je doživjela tešku ozljedu kralježnice s posljedicama kvadriplegije. Od tog prijelomnog trena kada se tijelo isključilo, ugasilo i odvojilo počinje njena intimna metamorfoza; od normativnog mehaničkog ženskog plesačkog tijela u tijelo koje nepokorivo odbija suradnju te posjeduje vlastiti jezik, način izražavanja i, uopće, bivanja. Predstava „Anda, Diana“ prikazuje proces oporavka i transformacije. Svjedoči iskrenom suočavanju tijela s vlastitom krhkom drugošću spram dominantne fizikalne i tehničke uniformnosti, te iznimnoj snazi volje koja gura u ponovno iznalaženje sebe. Poziva na preosmišljavanje pozicioniranja spram drugih te postojećih društvenih represivnih koncepata i normi. Invaliditet ovdje ne predstavlja žrtvu sistema. Naprotiv, tijelo koje eksplicitno, a opet suptilno izlaže sebe te istražuje vlastito izdržavanje drugosti, ovdje zauzima revolucionarnu poziciju. „Anda, Diana“ postavlja pitanje kakvo je to normativno izvođačko žensko tijelo te prihvatljiva sceničnost i estetika tijela. Koje nas to društveno podržane predrasude, ideje i koncepti o istosti, kategorijama i hijerarhijama tijela ometaju da sagledamo sebe u svojoj različitosti.
Diana Niepce, plesna je umjetnica, koreografkinja i spisateljica iz Portugala. Studirala je ples pri Escola Superior de Dança (ESD) i Helsinki Theater academy (Teak) te umjetnost i komunikaciju pri Universidade Nova de Lisboa. Certificirana je Hatha-yoga učiteljica. Autorica je radova “Raw a Nude” (2019), “12 979 Dias” (2019), “Dueto” (2020), “T4” (2020), “Anda, Diana” (2021). Kao plesačica surađuje s plesnom skupinom “Rosas” i autorima: Felix Ruckert, Willi Dorner, António Tagliarini, Daria Deflorian, La fura del baus, May Joseph, Sofia Varino, Miira Sippola, Jérome Bel, Ana Borralho i João Galante, Ana Rita Barata i Pedro Sena Nunes, Mariana Tengner Barros, Rui Catalão, Rafael Alvarez, Adam Benjamin, Diana de Sousa i Justyna Wielgus.
Eng.
In “Anda, Diana” (Walk, Diana) the dancer and acrobat Diana Niepce portrays the reconstruction of herself, after a fall (to which she was left with a spinal cord injury), in an honest dialogue between body and mind, between logic and chaos, until she built the dancing body. In this piece, she proposes to question what the norm is, challenging prejudices and ideas that society has regarding the aesthetics of bodies. Here, the disability, although present, does not take the place of the victim of the system. Rather, this non-standard body is positioned as a revolutionary.
Diana Niepce is a dancer, choreographer and writer from Portugal. She graduated from the School of Dance (ESD), Erasmus at Helsinki Theater academy (Teak), and Art and Communication at New university of Lisbon (UNL). She is the creator of the pieces “Raw a Nude” (2019) with Mariana Tengner Barros, “12 979 Days” (2019), “Duet” (2020), “T4” (2020) and “Anda, Diana” (2021). As a contemporary dancer and performer, she collaborated with Bail-Moderne, Company Rosas, Felix Ruckert, Willi Dorner, António Tagliarini, Daria Deflorian, La fura del baus, May Joseph, Sofia Varino, Miira Sippola, Jérome Bel, and others.
Gostovanje ostvareno uz potporu Veleposlanstva Portugalske Republike u Republici Hrvatskoj /
The guest performance is realized with the support of Embassy of Portugal in Croatia
Sufinancirano sredstvima programa Kreativna Europa Europske unije u okviru projekta Be SpectACTive!