Igor Zenzerović – Studija jednog zagrljaja
Autor / Author: Igor Zenzerović (Hrvatska / Croatia)
Izvedba / Performance: Igor Zenzerović & Bojan Ban
Nastavljajući se na koncept performansa, premijerno ostvarenog na festivalu Perforacije 2021. godine, autor Igor Zanzerović ovoga puta u studiju zagrljaja ulazi s izvođačem Bojanom Banom, intimno istražujući blisku prisutnost dva muška tijela u javnom prostoru.
Studija je rezultat voajerističkog promatranja iz tramvaja, događaja koji nestaje, doslovnog shvaćanja poezije Emily Dickinson, te rezultat umjetničkog istraživanja d i s t a n c e kao društvene i kulturne činjenice koja ima svoju ekonomiju, politiku, estetiku. Dva se performera u dugotrajnom zagrljaju sukobljavaju sa suvremenim tehnologijama udaljavanja i ubrzavanja te ideologijama tempa i vremena predodređenog za lutanje, konzumiranje, pravdu, pobunu, rad, ljubav ili akciju.
Pokušaj trajanja meditativnog dueta u javnom prostoru grada, istražuje kako biti skupa u žarištu gradske cirkulacije, u tranzitu, mjestu kroz koje prolazimo na stajući, na kojem se sastajemo, nakratko nalazimo, izlažemo, izmjenjujemo i odlazimo. S jedne strane, Studija se iskustveno stapa s gradom, njegovim ritmom, brzinom i prazninom, glasovima i tišinom centra, ispitujući performans kao test mentalne snage, asketske prakse, uzemljenosti i usredotočenog bivanja skupa. S druge strane, intiman i dugotrajan zagrljaj dvaju muškaraca u javnom prostoru uspostavlja se kao kritička inverzija okoline te čin očuđenja, revidirajući ono dozvoljeno i normativno u praksama svakodnevice i uopće javnog mjesta.
Igor Zenzerović rođen je u Puli 1990. Studirao je u Rijeci (BA, Kulturalni studiji), Zagrebu, Beču i Ljubljani (Komparativna književnost i kulturna antropologija). Prvim radovima se okrenuo suvremenoj glazbi pa je tako skladao i producirao hommage Johnu Cageu (MSUI, Pula, 2011), Stepen zvuka za osam izvođača (Bienale Quadrianalle, MMSU Rijeka, 2012) i Zvukovi u poeziji (Zbirka zvukovne poezije, 2020). Prvi performansi su umjetničke intervencije u prostor koje autor/performer odbija zabilježiti. Među novijim radovima ističu se: Žive slike (Rijeka, Zagreb, Beč, 2009 – 2014), Performans u ponoć preimenovanja trga (Zagreb, 2017), Antiteatar u kući bez krova – Abort(us) (Pula, 2017), Aha-sfera – lecture performance (Pula, 2018) i (A)Live! – bio performance (V2 residency Amsterdam/Pula 2020). Vizualnim performansima sudjelovao je u nekolicini skupnih izložbi. Interesi su mu laži (kultura), krajevi (filozofija) i smeće (kultura). Aktivan je u civilnom sektoru kroz projekte razvoja zajednica. Organizator i autor je Predvečeri poetike – putujućeg i eksperimentalnog književnog foruma, participativnog, inkluzivnog i reaktivnog čitanja.
Bojan Ban je završio preddiplomski smjer glume i lutkarstva te je trenutno apsolvent na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku smjer Gluma i Neverbalni teatar. Svoje znanje je dodatno brusio na mnogim radionicama, od kojih su neke: radionica fizičkog teatra (“Grotowski metoda”, Tomasz Rodowicz), klaunski masterclass (David Shiner), koreodrama masterclass (Matija Ferlin) i drugi. Su-autor je “Me’meda”, prvog diplomskog ispita koji je mentoriran od strane Matije Ferlina i Lea Rafolta. Najviše se bavi tijelom i movementom kao praksom te često u radu na ulozi prvo kreće od fizikusa. U kazalištu ga interesira posvećenost, zajedništvo i ritualnost te mu je jedna od želja da bude dio nezavisne kazališne trupe koja živi, jede i pije kazalište. A uz kazalište, interesira ga i film te je dosad snimio dva filma i jednu seriju za Netflix (“Ibiza”, “Tribes of Europa”, “The weekend away”).
Eng.
In this performance, the author Igor Zenzerović intimately explores the close presence of two male bodies in public space. The attempt of a meditative duet in the dynamic public space of the city, broadly speaking, explores what it means to give up individual, particular existence and, together with another, stop for one day. On the other hand, the intimate and long-lasting embrace of two men in public space is positioned as a critical inversion of the environment and an act of alienation, revising what is allowed and normative in everyday and public place practices.
Igor Zenzerović (Pula, 1990), his work consists of sound compositions: An homage to John Cage (MSUI, Pula, 2011), Sound Level for Eight Performers (Bienale Quadrianalle, MMSU Rijeka, 2012) and Sounds in Poetry (Collection of Sound Poetry, 2020). The recent works are: Performance at Midnight Renaming Square (Zagreb, 2017), Aha-sphere – lecture performance (Pula, 2018) and (A) Live! – bio performance (V2 residency Amsterdam / Pula 2020).
Bojan Ban is a graduate student of Acting and Non-Verbal Theater at the Academy of Arts and Culture in Osijek. He is the co-author of “Me’med”, the first graduation exam mentored by Matija Ferlin and Leo Rafolt. His artistic practice mostly deals with the physicality of the body and movement.
Sufinancirano sredstvima programa Kreativna Europa Europske unije u okviru projekta Art Climate Transition!