Autor i izvođač / Author and performer: Karol Tyminski (Poljska / Njemačka // Poland / Germany)
Tehnička podrška / Technical support: Kuba Krzewinski
Trajanje / Duration: 20 min
Prijaviti se možete ovdje / Apply here
Prijava za sudjelovanje je obavezna / Registration is mandatory
Preporučena donacija / Suggested donation amount: 50 kn
„Harbor“ je koncert za samo jednog posjetitelja u izvedbi Karola Tyminskog. Istražujući odnos tijela i glazbe, autor izvodi muzičku kompoziciju kao čisto fizičko i tjelesno, ne-zvučno iskustvo. S obzirom da je fizikalni doživljaj zvučnih valova u središtu rada, izvedba je namijenjena i osobama oštećena sluha.
Pretvarači zvuka koji su postavljeni na tijelo posjetitelja, odašilju taktilne vibracije prema formalnoj logici glazbe, ujedno reflektirajući njenu emocionalnu dimenziju. „Harbor“ (luka) je metafora za tijelo preplavljeno zvučnim valovima, čija promjenjiva dinamika i ritam tjelesno tkivo pretvaraju u glazbeni krajolik.
Performans koji produkcijski podupire Automatophone uz potporu Krytyka Polityczna iz Varšave, motiviran je izazovom koji su pred umjetnika postavili članovi Poljske udruge osoba oštećena sluha – kako prevesti složenu zvučnu kompoziciju u čisto fizičko iskustvo? Performans K. Tyminskog izokreće pristup stvaranju glazbe. Svirajući uživo, autor ostvaruje s posjetiteljem intiman odnos, omogućujući ne samo fizičko iskustvo zvuka, već i dodir-na-daljinu materije koja je ujedno ljudska i ne-ljudska, tematizirajući na taj način žudnju za fizičkim dodirom u vrijeme njegove zabrane.
Sufinancirano sredstvima Kreativne Europe Europske Unije u okviru projekta Be SpectACTive!
ENG.
“Harbor” is Karol Tyminski’s work which explores the relation between the body and music. In the presence of only one viewer the artist plays a piece created as a physical, not sonic, experience. The sound transducers used during the concert – placed on the viewer’s body – vibrate not only accordingly to the formal musical logic, but also reflect its emotional dimension. “Harbor” is a metaphor for a body which is washed over by acoustic waves that are set in motion by the performer. Their varying intensity and rhythms transform the bodily tissue into a musical landscape.
The performance, commissioned by Automatophone and supported by Krytyka Polityczna in Warsaw, stems from a challenge that has been placed by the members of the Polish hearing impaired association. How to translate the complexity of a sonic composition into the pure physical experience? This challenge resulted in pushing Tyminski to create a performance which turns up side down the approach towards music creation. In “Harbor”, which brings together hearing impaired and hearing audience, the physical experience of sound waves is at its core while the sonic layer is limited to its minimum. Tyminski, playing live, establishes with the spectator intimate relation while guiding them not only through physical experience of music but as well through distant-touching of matter that is both non-human and human. The piece in that way addresses longing for physical touch in time when it is forbidden.
Supported by the Creative Europe program of the European Union – Be SpectACTive!