Wagner Schwartz – La Bête
Koncept i izvedba / Concept and performance: Wagner Schwartz (Brazil / France)
Umjetnička savjetnica / Artistic advisor: Maíra Spanghero
Objekt / Object: Reprodukcija skulpture iz serije Bichos Lygie Clark / Reproduction of Lygia Clark’s Critter (Bichos) sculpture
Sponzor / Sponsor: International Dance Forum
“La Bête” (The Critter) interaktivna je izvedba, nastala kao hommage seriji skulpura Bichos (The Critters, 1960), brazilske vizualne umjetnice Lygie Clark. Osnovna intencija Wagnera Schwartza reaktivacije je spomenutog Clarkina rada u izvornoj zamisli skulpture kao živućeg organizma, koja se ostvaruje ne samo u interakciji s gledateljem, već kroz integraciju metalnog tijela predmeta i onog tko rastvarajući i zatvarajući njegove pomične dijelove, otkriva potencijal života forme. Istražujući tijelo plastične replike skulpture, Schwartz poziva publiku na sudjelovanje te ujedno uvodi participativnu nadogradnju, prepuštajući sebe i vlastito golo tijelo kao objekt manipulacije. Animacija neživog objekta dovodi se u korelaciju s živim tijelom autora koje lišeno akcije i pokreta postaje izraz drugih. Izvođač tako postaje potpuno prepušten odlukama, izborima i akcijama publike kao nositelja radnje. Predstava u fokus donosi različite načine intepretacije, koja se događa za vrijeme izvedbe te koja ju iznutra gradi.
Nakon izvedbe u Muzeju moderne umjetnosti u São Paulu 2017. godine, kada je fotografija tijela izvođača u interakciji s djetetom i njegovom majkom podijeljena online, rad je izazvao eskalaciju govora mržnje i homofobnih napada, optužujući umjetnika, te kulturne radnike i umjetnost uopće za destruktivno, demoralizirajuće djelovanje. Događaj koji je transformativno utjecao na društveni i kulturni značaj te ključ čitanja same izvedbe, svoj odgovor ponajprije dobiva u kontinuitetu rada i daljnjim uprizorenjima “La Bête”.
Wagner Schwartz (Rio de Janeiro, 1972) je izvedbeni umjetnik, koreograf i pisac. Trenutno živi i radi u Parizu. Središnja umjetnička preokupacija autora propitivanje je granice između tijela i objekta te tradicije i singularnosti. Autor je knjige „Never together but at the same time“ (Editora Nós). Dobitnik je mnogih priznanja za svoj rad, među ostalima nagrade APCA (Association of Art Critics, São Paulo) za najbolji umjetnički projekt „Piranha“ 2012, te Rumos Itaú Cultural Dance programa, 2000, 2003, 2009. i 2014. godine. Kustos je 10-og Sesc Dance bijenalea u Brazilu. Surađivao je kao izvođač s mnogim filmskim i kazališnim redateljima i koreografima na internacionalnoj razini; Rachid Ouramdane, Yves-Noël Genod, Pierre Droulers, Judith Cahen, Masayasu Eguchi, Lorenzo De Angelis.
Eng.
An interactive performance “La Bête” is an hommage to sculpture series Bichos (The Critters, 1960) by Brazilian visual artist Lygia Clark. By manipulating the plastic replica of the sculpture which allows the handling of different body parts through its hinges, Wagner Schwartz invites the audience to participate. Additionally, he proposes his own body as the object of manipulation. The correlation of an inanimate object and the living body brings the performative focus on decisions, choices and actions of the audience in the leading role.
Following the performance of “La Bête” in 2017, at the Museum of Modern Art in São Paulo an extensive hate campaign arose targeting the artist, the Museum and cultural workers for a destructive and demoralized work. One of the possible answers to this event is the working continuity and public reenactment of “La Bête”.
Wagner Schwartz is a performer, choreographer and writer born in Brazil and based in Paris. At the centre of his work, he problematizes the boundaries between body and object, tradition and singularity. He received many awards for his work, including the APCA (Association of Art Critics, São Paulo) awards for the best art project “Piranha” in 2012, and Rumos Itaú Cultural Dance program, 2000, 2003, 2009 and 2014. He curated the 10th Sesc Dance Biennale in Brazil. He collaborated as a performer with international film and theater directors and choreographers; Rachid Ouramdane, Yves-Noël Genod, Pierre Droulers, Judith Cahen, Masayasu Eguchi, Lorenzo De Angelis, among others.
Sufinancirano sredstvima programa Kreativna Europa Europske unije u okviru projekta Art Climate Transition!