Kris Grey – Prekarnost
Prekarnost je performans u kojem umjetnik na glavi balansira knjigu Dijagnostički i statistički priručnih za psihičke poremećaje (DSM). Gesta je podsjetnik na školske vježbe kojima je cilj bio ispraviti držanje mladih žena. Prvo započeta u viktorijanskom razdoblju, vježbe su sredinom stoljeća ponovno oživljene u Americi, uslijed poslijeratne tjeskobe vezane uz rodne uloge. Žene su u Sjedinjenim Državama, nakon što su zbog potreba Drugog svjetskog rata popunile radna mjesta, bile pod pritiskom da se po okončenju sukoba vrate domovima.
Popularna je kultura, uz pomoć napretka u tehnologiji, pozdravila povratak žena u domaćinstva. Bila je normalna stvar u filmovima, na televiziji, literaturi i reklamama vidjeti slike žena koje balansiraju knjige na glavi. Negdje u isto vrijeme, Američka psihijatrijska udruga je oformila radnu skupinu koja je trebala stvoriti standardizirani psihijatrijski klasifikacijski sustav, što je 1952. urodilo izdavanjem prvog Dijagnostičkog i statističkog priručnika za psihičke poremećaje.
Homoseksualnost je više od dvadeset godina u knjizi bila navedena kao psihički poremećaj, sve dok početkom 70-ih nije uklonjena i zamijenjena s poremećajem rodnog identiteta poveznog s neusklađenim ponašanjima. Da bi netko dobio pristup hormonalnim terapijama i kliničkim intervencijama na tijelu, trenutačno mora imati dijagnozu rodne disforije (poremećaj rodnog identiteta). To tijela transrodnih i osoba neodređenog roda povezuje s lijekovima i patologijom. Ova trajna izvedba demonstrira neprestan i delikatan balans koji transrodne i osobe neodređenog roda održavaju između identiteta i dijagnoze.
Kris Grey je gender-queer umjetnik s adresom u New Yorku čiji rad uključuje kustoske projekte, izvedbe, pisanje i studijsku produkciju. Prvostupničku diplomu iz likovnih umjetnosti dobiva na Maryland Institute College of Art, a diplomski studij završava na Sveučilištu Ohio. Radove izvodi, podučava i izlaže međunarodno. Osim svojih individualnih radova, surađuje s Mayom Ciarrocchi pod imenom Gender/Power. Greyovi radovi su objavljivani u tisku i na internetu za Huffington Post i Original Plumbing. Posljednji rad, „Trans*feminism: fragmenting and re-reading the history of art through a trans* perspective“, napisan je u suradnji s Jennie Klein, a objavljen u Otherwiseu: Imagining Queer Feminist Art Histories.