Carlos Martiel – Velo de silencio
Performans “Velo de silencio” u kojem se koristi krv osobe zaražene HIV-om, proziva sustavnu politiku stigmatizacije i nevidljivosti osoba koje žive s virusom HIV-a i AIDS-om. Rad provocira strahove, predrasude, neznanje i zazor koji su konstantno prisutni u našem društvu te koji podržavaju sustavnu nebrigu i zanemarivanje. “Velo de silencio” je također inspiriran ranjivošću BIPOC zajednice u SAD-u i Karibima, kojoj pripada i sam umjetnik. Taj sektor populacije obilježava visoka stopa oboljelih i zaraženih visruom HIV-a. Takav slučaj nije uzrokovan seksualnim izborom, kao što se obično navodi, već rasizmom, siromaštvom, nedostupnošću zdravstvenih usluga svima te neadekvatnom prevencijom vladajućih struktura.
Umjetnička praksa Carlosa Martiela kritika je strukturalnog rasizma i političkog sistemskog historijskog nasilja nad svim društveno marginaliziranim tijelima, crnim, ženskim, HIV pozitivnim, seksualno i rodno nenormativnim, queer, imigrantskim tijelima te generalno nastupa kao osuda dominantne sj. američke i eurocentričke diskurzivne i društvene stigmatizacije drugosti.
Autor prepoznaje tijelo kao subjekt i objekt vlastitih angažiranih umjetničkih interesa. Tijelo se ovdje pojavljuje kao arhiv, dokument, materija te svjedok sistemske eksploatacije i dugotrajnog nasilja.
Autor koncepta i izvođač: Carlos Martiel (Kuba / SAD)
Suradnik i darivatelj krvi: Mario Lemešić (HR)
Carlos Martiel (1989, Havana) živi i radi u New Yorku i Havani. Diplomirao 2009. pri National Academy of Fine Arts “San Alejandro,” u Havani. Izlagao na: Bijenale Amerike, SAD; 4. Bijenale u Vancouveru, Kanada; 14. Bijenale u Sharjahu, UAE; 14. Cuenca bijenale, Ekvador; 57. Venecijansko bijenale, Italija; Casablanca bijenale, Maroko; Bijenale “La Otra”, Kolumbija; Bijenale u Liverpoolu, UK; Pontevedra bijenale, Španjolska; Havana bijenale, Kuba. Dobitnik je mnogih priznanja za svoj rad; Franklin Furnace Fund, New York; “CIFOS Grants & Commissions Program Award”, Miami; “Arte Laguna”, Venecija. Izlaže te realizira performanse u muzejima i kulturnim institucijama diljem svijeta, od kojih se izdvajaju: Solomon R. Guggenheim Museum, New York; Centro de Arte Contemporáneo, Quito, Ekvador; The Museum of Fine Arts Houston, Houston; The Leslie-Lohman Museum of Art, New York, USA.; Padiglione d’Arte Contemporanea, Milano, Italija; The São Paulo Museum of Art, São Paulo, Brazil; The Museum of Latin American Art, Long Beach, SAD; National Museum of Fine Arts, Havana, Kuba; El Museo del Barrio, New York, USA; Stedelijk Museum, Amsterdam, Nizozemska.
Carlos Martiel (1989, Havana) lives and works in New York and Havana. Martiel’s works have been included in the Biennial of the Americas, USA; 4th Vancouver Biennale, Canada; 14th Sharjah Biennial, UAE; 57th Venice Biennale, Italy; Liverpool Biennial, United Kingdom. His work has been exhibited at Solomon R. Guggenheim Museum, New York; The Museum of Fine Arts Houston, Houston; The Leslie-Lohman Museum of Art, New York, USA; Padiglione d’Arte Contemporanea, Milan, Italy; The São Paulo Museum of Art (MASP), São Paulo, Brazil; El Museo del Barrio, New York, USA; Stedelijk Museum, Amsterdam, Netherlands.
Sufinancirano sredstvima programa Kreativna Europa Europske unije u okviru projekta Art Climate Transition!