Warsha (2022) | Private Desert / Deserto Particular (2021)
Petak, 28. 4. – KIC
22:00
Warsha (2022)
Dania Bdeir
Libanon
Kratkometražni igrani / 15′
Queer otuđenje ustupa mjesto ekstatičnom iskustvu oslobođenja u nagradama ovjenčanom kratkom filmu „Warsha“ redateljice Danie Bdeir, inače dobitniku prestižne Sundance Festival nagrade. Jednog jutra, Mohammad, sirijski migrant koji radi na građevini u Bejrutu, dobrovoljno se javlja za upravljanje jednom od najviših i najopasnijih dizalica na gradilištu. Odlučuje zamijeniti kolegu koji je poginuo u nesreći. Pomiren sa svojom sudbinom, on želi nadići ograničenja svoje svakodnevne okoline, pune mačističkih, osuđujućih suradnika i njihovih bezosjećajnih šala. Visoko iznad grada i daleko od očiju drugih, on može živjeti svoju istinu u eksploziji pokreta i glazbe koja govori o njegovom složenom identitetu muslimana koji je daleko od svog doma. Skriven od znatiželjnih pogleda, doživljava slobodu kakvu mu nitko drugdje ne daje. U glavnoj ulozi u filmu „Warsha“ je Khansa, radikalni mladi libanonski plesni umjetnik, koreograf i pjevač koji u svom radu propituje ideje o identitetu, mjestu, rodu, seksualnosti i autonomiji tijela. Ovaj francusko-libanonski kratki film predstavljen je na brojnim međunarodnim filmskim festivalima, uključujući Filmski festival u Clermont-Ferrandu i Seminci Valladolid Film Festival, gdje prima ovacije. Ulazi i u kandidature za Oscara i César Awards 2023.
Režija: Dania Bdeir
Scenarij: Dania Bdeir
Uloge: Hassan Aqqoul, Khansa, Kamal Saleh
Zemlja: Libanon, Francuska
Private Desert / Deserto Particular / Privatna pustinja (2021)
Aly Muritiba
Brazil / Portugal
Dugometražni igrani / 121′
Smješten u Brazilu, gdje su stope kriminala protiv transrodnih i queer osoba među najvišima u svijetu, “Privatna pustinja” prati instruktora policijske akademije Daniela u neobičnoj i intenzivnoj potrazi. Suspendiran je iz aktivne službe, protiv njega se provodi interna istraga zbog nasilja. Da sve bude još bezizlaznije, Sara, njegova ljubavna veza s internetskog chata, prestane mu odgovarati na poruke. On kreće u potragu za njom, obilazi poznate lokacije i susreće ljude kojima pokazuje njezinu sliku. Ali čini se da nitko ne prepoznaje tu ženu. Moguće je da Sara uopće nije ona osoba kakvom se predstavlja na chatu. Redatelj Aly Muritiba u filmu ostavlja otvorena sva rješenja, no dvosmislenost je pokušao sačuvati čak i nakon što je film postao službeni kandidat Brazila za nagradu Oscar 2022. godine. Rasplet i kraj filma, odnosno istina o tome tko je Sara, vrlo brzo se pojavila u novinskim i online „spojlerima“. Producenti su bili bijesni, izmicanje nagrade Oscar smatraju i danas posljedicom upravo toga što su svi znali kako film završava, no kritičari ističu da je najveća prednost „Privatne pustinje“ zapravo odustajanje od klišeja okrutnosti lokalne mačističke kulture. Policajac tako pronalazi smirenje u malim trenucima nježnosti: zagrljaju dugogodišnjih prijatelja ili poljupcu na plesnom podiju dok u pozadini trešti „Total Eclipse of the Heart“ Bonnie Tyler. Inače, redatelj Muritiba, prije nego se počeo baviti filmom, radio je sedam godina kao čuvar u zatvoru. Prije „Privatne pustinje“ snimio je svoju „Zatvorsku trilogiju“ sastavljenu od dva kratka filma i dugometražnog dokumentarca. Danas je jedan od najnagrađivanijih autora brazilske kinematografije.
Originalni naslov: Private Desert / Deserto Particular
Režija: Aly Muritiba
Scenarij: Henrique Dos Santos, Aly Muritiba
Uloge: Antonio Saboia Pedro Fasanaro, Thomas Aquino, Laila Garin
Zemlja: Brazil / Portugal