Žiga Divjak | Nova Pošta (SLO), Slovensko mladensko gledališče (SLO), Bitef (SRB) & Domino (CRO) | Krize
Festival Perforacije 2023
30.6.2023. | 20:00
Zagrebački Plesni Centar
ULAZNICE: 8€ | studenti: 5€ | umirovljenici 7€
Kazališni projekt osmišljen na temelju motiva “Less is more” Jasona Hickela i “The Mushroom at the End of the World” Anne Lowenhaupt Tsing
U životu se neprestano suočavamo s različitim krizama – bilo osobnim, profesionalnim, društvenim, političkim, izbjegličkim, zdravstvenim, egzistencijalnim itd. Iza njih vreba možda najveća kriza u povijesti čovječanstva: ekološka. No, usprkos njezinoj veličini, gubimo energiju za rješavanje svih drugih kriza, pokušavajući tek spasiti postojeću situaciju… pritom zaboravljamo da kriza može biti iznimno vrijeme u kojem naizgled nemoguće ideje postaju moguće. Ključno pitanje je: koje ideje? One koje bi svima osigurale više sigurnosti, zaštite, zdravlja i blagostanja, ili one koje već nezamislivo bogate čine još bogatijima? U “Krizama”, Žiga Divjak i njegov tim bave se svim tim pitanjima i istražuju ljudsku sposobnost suradnje i potrebu ponovnog otkrivanja prirodnog svijeta ne kao našeg izvora, nego u kontekstu njegovog jedinstva s čovjekom.
Redatelj: Žiga Divjak | Produkcija: Nova Pošta, Slovensko mladensko gledališče, Bitef (BG) i Domino (ZG) | Izvode: Doroteja Nadrah, Iztok Drabik Jug, Klemen Kovačič, Draga Potočnjak, Katarina Stegnar, Vito Weis, Gregor Zorc, Narator: Blaž Šef, | Dramaturgija: Goran Injac | Scenografija: Igor Vasiljev | Kostimografkinja: Tina Pavlović | Glazba i zvuk: Blaž Gracar | Dizajn svjetla: David Orešič | Snimanje i postprodukcija: Silvo Zupančič
Titlovi: Tina Malič | Jezični konzultant (Slovenski): Mateja Dermelj | Jezični konzultant (Engleski): Nataša Hirci | Producentica: Tina Dobnik | Prijevod na hrvatski: Vanda Gajšak Đokić
Koprodukcija je dio projekta ACT: Art, Climate, Transition projekta europske suradnje koji povezuje umjetnost i aktivizam s ekologijom i pravednom tranzicijom koji podržava Kreativna Europa Europske unije.
Žiga Divjak ušao je u slovensku kulturnu domenu još kao student, nizom događaja i performansa naziva “Neposredno prije revolucije” (2013.–2015.) kojim je osvojio Prešernovu nagradu Akademije, i s kojom je gostovao u Njemačkoj i Hrvatskoj. I nakon studija ostao je vjeran društveno angažiranoj poziciji u svom gradu, poziciji koja ga je odvela do režije u Mladinskom, Zavodu Maska, Prešeren Gledališče Kranj, Cankarjev dom, SNT Drama Ljubljana i Mestno gledališče Ljubljansko. Njegov osjetljivi pristup društvenim pitanjima donio mu je Borštnikovu nagradu za režiju za “The Man Who Watched the World” (Mladinsko) 2017., dok je projekt 6 (Maska nad Mladinsko – program Nove pošte) u njegovoj režiji osvojio Borštnik Grand Prix za najbolju produkciju. Isto vrijedi i za The Game 2021 (također Nova pošta), koja je nagrađena s još šest nagrada (za režiju, glumu, mladu glumicu, dramaturgiju, scenografiju, glazbu i oblikovanje zvuka).
ENG.
Devised theatre project
Based on motives from Jason Hickel’s Less is More and Anna Lowenhaupt Tsing The Mushroom at the End of the World
In life, we are constantly facing different crises – be it personal, professional, social, political, refugee, health, existential, etc. Behind them lurks maybe the biggest one in the history of humankind: the environmental. But in spite of its magnitude we are losing energy to solve other, ever new crises, trying to just restore the current situation … and forgetting that a crisis can be an exceptional time when seemingly impossible ideas become possible. The key question is: Which ideas? Those that would ensure more security, protection, health and well-being to everyone, or those meant to make the already unimaginably rich even richer? In Crises, Žiga Divjak and his team tackle all these questions and explore the human capacity for collaboration and the need to re-discover natural world not as a source but as our kin.
Directed by: Žiga Divjak | Cast: Doroteja Nadrah, Iztok Drabik Jug, Klemen Kovačič, Draga Potočnjak, Katarina Stegnar, Vito Weis, Gregor Zorc, Narrator: Blaž Šef | Dramaturgy: Goran Injac | Set design: Igor Vasiljev | Costume design: Tina Pavlović | Music and sound: Blaž Gracar | Lighting design: David Orešič | Narration recording and postproduction: Silvo Zupančič | Subtitles: Tina Malič | Language consultant (Slovenian version): Mateja Dermelj | Language consultant (English version): Nataša Hirci | Producer: Tina Dobnik | Translation to Croatian: Vanda Gajšak Đokić
Žiga Divjak entered the Slovenian cultural domain (still as a student) with the series
of events and performances entitled Right Before the Revolution (2013–2015) which
brought him the Academy Prešeren Award and with which he toured to Germany and
Croatia. Even after his studies, he remained loyal to his socially engaged position in his
work, which has so far led him to direct at the Mladinsko, Maska Institute, Prešeren
Theatre Kranj, Cankarjev dom, SNT Drama Ljubljana and Ljubljana City Theatre. His
sensitive way of approaching social questions brought him a Borštnik Award for
direction for The Man Who Watched the World (Mladinsko) in 2017, while the project
6 (Maska nad Mladinsko – The New Post Office programme), which he directed, won
the Borštnik Grand Prix for the best production. The same goes for The Game in 2021
(also The New Post Office), which received six more awards (for direction, acting,
young actress, dramaturgy, set design, music and sound design).